Вітаємо Вас у нашому блозі! Тут Ви можете знайти інформацію щодо вивчення навчальної дисципліни "Гігієна з основами екології та технікою санітарно-гігієнічних досліджень". Викладач Дубінська О.А.

Гігієна праці. Ознайомлення з методиками визначення в повітрі пари оксидів нітрогену, амоніаку.

 

Інструкція

до практичного заняття №34

 

Тема: «Гігієна праці. Ознайомлення з методиками визначення в повітрі пари оксидів нітрогену, амоніаку»

Спеціальність: 224 «Технології медичної діагностики та лікування»

 

Обладнання:

інструкції до практичного заняття, реактиви, хімічний посуд, штатив з пробірками, піпетки, поглинальні прилади, електроспіратор "Тайфун Р-20", інструкції та правила користування приладом.

 

Джерела інформації:

Основна:

Литвинова Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995. — 282 с.

Литвинова Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. — 336 с.

Нікберг І.І., Сергета І.В., Цимбалюк Л.І. Гігієна з основами екології. —К.: Здоров’я, 2001. — 503 с.

Додаткова:

Гігієна та екологія: підручник / За ред. В.Г. Бардова. — Вінниця: Нова книга, 2006. — 720 с.

Даценко І.I., Габович Р.Д. Профілактична медицина. Загальна гігієна з основами екології. — К.: Здоров’я, 2004. — 674 с.

 

Мета:

Ознайомитись з методикою визначення концентрації пари оксидів нітрогену, амоніаку в повітрі робочої зони. Навчитись оцінювати результати вимірювань і давати гігієнічну оцінку концентрації токсичних речовин у повітрі виробничих приміщень.

 

Студент повинен знати

Студент повинен вміти

1.     Класифікація професійних шкідливостей;

2.     Класифікація професійних отруєнь та їх профілактика;

3.     Отруєння оксидами нітрогену: умови виникнення, клінічні симптоми, профілактика;

4.     Отруєння амоніаком: умови виникнення, клінічні симптоми, профілактика;

5.     Причини та профілактика виробничого травматизму.

1.     Відбирати проби повітря за допомогою електроспіратора «Тайфун Р-20».

2.     Користуватись методиками визначення концентрацій пари оксидів нітрогену та амоніаку в повітрі робочої зони.

3.     Дотримуватись правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.

 

Перелік практичних навичок:

1.               Ознайомлення з методикою визначення концентрації пари оксидів нітрогену в повітрі.

2.               Ознайомлення з методикою визначення концентрації амоніаку повітрі.

3.               Дотримання правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.

 

Хід  роботи:

І. Теоретична конкретизація знань:

1.               Хімічні фактори виробничого середовища. Канцерогенні, мутагенні, алергенні чинники у виробництві, профілактика їх шкідливого впливу.

2.               Професійні отруєння хлором, хлороводнем, сірководнем та їх профілактика.

3.               Правила відбору проб повітря з метою визначення ступеня його забруднення токсичними хімічними речовинами.

4.               Правила техніки безпеки при роботі з електроприладами, з електроспіратором "Тайфун Р-20", з хімічним посудом, реактивами.

 

ІІ. Практична робота студента під керівництвом викладача

 Визначення оксидів нітрогену у повітрі

Визначення амоніаку у повітрі

Відеофрагмент "Визначення амоніаку у повітрі"


 
ІІІ. Контроль знань

1.     Тестові завдання (додаються)

2.     Ситуаційні завдання

1.     До лікаря медсанчасті м’ясокомбінату звернулись за медичною допомогою десять робітників із цеху компресорних холодильних установок із скаргами на печію в очах нудоту, головний біль, чихання, слинотечу, захрипання і втрату голосу.

Вкажіть можливу причину отруєння, чи можна назвати його професійним?

2.     При визначенні аміаку в повітрі робочої зони крізь поглинач з поглинальним розчином було пропущено 15 л повітря, температура якого становила 19ºС. Розрахувати V0.

3.     Відібрано 30 л повітря приладом "Тайфун МС". Під час відбору проби температура становила 21°С. Привести об'єм повітря до нормальних умов.

ІV. Висновок до практичного заняття:

1. Записати результати проведених досліджень.

2. Провести необхідні розрахунки.

3. Порівняти результати з нормами, дати гігієнічну оцінку та рекомендації.

 

VІ. Домашнє завдання.

Литвинова Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995.

с. 245-251

Литвинова Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. С. 270-279