Вітаємо Вас у нашому блозі! Тут Ви можете знайти інформацію щодо вивчення навчальної дисципліни "Гігієна з основами екології та технікою санітарно-гігієнічних досліджень". Викладач Дубінська О.А.

Очищення населених місць. Визначення фізико-хімічних властивостей стічних вод.


Інструкція
до практичного заняття №5

Тема: «Визначення фізико-хімічних властивостей стічних вод»
Спеціальність: 224 «Технології медичної діагностики та лікування»

Обладнання:
інструкції до практичного заняття, хімічні реактиви(0,1 Н розчин НCl,  0,05 % розчин метилоранжу, 0,5 % розчин фенолфталеїну, 0,1 Н розчин їдкого натру, 0,1 % розчин метиленового синього), хімічний посуд, піпетки, ваги техно-хімічні електронні.

Джерела інформації:
Основна:
Литвинова Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995. — 282 с.
Литвинова Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. — 336 с.
Нікберг І.І., Сергета І.В., Цимбалюк Л.І. Гігієна з основами екології. —К.: Здоров’я, 2001. — 503 с.
Додаткова:
Гігієна та екологія: підручник / За ред. В.Г. Бардова. — Вінниця: Нова книга, 2006. — 720 с.
Даценко І.I., Габович Р.Д. Профілактична медицина. Загальна гігієна з основами екології. — К.: Здоров’я, 2004. — 674 с.
 
Мета:
Навчитись відбирати проби стічних вод для фізико-хімічного дослідження; визначати фізичні властивості, лужність, кислотність стічних вод, їх окиснення. Навчитись оцінювати результати досліджень і давати гігієнічну оцінку.

Студент повинен знати
Студент повинен вміти
1.     Гігієнічне та епідеміологічне значення очищення населених місць.
2.     Системи очищення населених місць.
3.     Вивізна система очищення населених місць.
4.     Збір рідких покидьків.
5.     Методи знезаражування та утилізації рідких та твердих покидьків.

1.     Відбирати проби стічних вод для фізико-хімічного дослідження.
2.     Консервувати проби стічних вод.
3.     Визначати температуру, прозорість, колір, запах стічної води.
4.     Визначати лужність стічної води.
5.     Визначати кислотність стічної води.
6.     Визначати окиснення стічної води.
7.     Дотримуватись правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.

Перелік практичних навичок:
1.     Відбір проб стічної води для фізико-хімічного дослідження.
2.     Консервування проби стічних вод.
3.     Визначення фізичних властивостей стічної води.
4.     Визначення лужності стічної води.
5.     Визначення кислотності стічної води.
6.     Визначення окиснення стічної води.
7.     Дотримання правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.

Хід  роботи:
І. Теоретична конкретизація знань:
      1.  Гігієнічне та епідеміологічне значення очищення населених місць.
      2.  Системи очищення населених місць.
      3.  Вивізна система очищення населених місць.
      4.  Збір рідких покидьків.
      5.  Методи знезаражування та утилізації рідких та твердих покидьків.
      6.  Методи відбору проб стічних вод для фізико-хімічного дослідження.
      7.  Основні методи фізико-хімічного дослідження стічних вод.
      8.  Правила техніки безпеки при роботі з електроприладами,  з хімічним посудом, реактивами.

ІІ. Практична робота студента під керівництвом викладача


ІІІ. Контроль знань
1.     Тестові завдання (додаються).
2.     Ситуаційні завдання
1.     При визначенні кислотності на титрування 100 мл стічної води було витрачено 7,1 мл 0,1 Н розчину їдкого натру. Визначте кислотність стічної води та дайте гігієнічну оцінку.
2.     При визначенні кислотності на титрування 100 мл стічної води було витрачено 4,5 мл 0,1 Н розчину їдкого натру. Визначте кислотність стічної води та дайте гігієнічну оцінку.
3.     При визначенні лужності на титрування 100 мл стічної води було витрачено 3,7 мл
0,1 Н розчину хлоридної кислоти. Визначте лужність стічної води та дайте гігієнічну оцінку.
4.     При визначенні лужності на титрування 100 мл стічної води було витрачено 8,8 мл
0,1 Н розчину хлоридної кислоти. Визначте лужність стічної води та дайте гігієнічну оцінку.

ІV. Висновок до практичного заняття:
1. Записати результати проведених досліджень.
2. Провести необхідні розрахунки.
3. Порівняти результати з нормами, дати гігієнічну оцінку та рекомендації.

V. Домашнє завдання.
Литвинова Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995.
с.  99-103
Литвинова Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. с. 64-75


Немає коментарів: