Інструкція
до практичного заняття №2
Тема: «Гігієна
повітря. Визначення температури та вологості повітря»
Спеціальність: 224
«Технології медичної діагностики та
лікування»
Обладнання:
інструкції
до практичного заняття, термометри, психрометр Августа (гігрометр
психрометричий ВІТ-1), психрометр Ассмана.
Джерела
інформації:
Основна:
Литвинова
Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995.
— 282 с.
Литвинова
Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. — 336 с.
Нікберг
І.І., Сергета І.В., Цимбалюк Л.І. Гігієна з основами екології.—К.: Здоров’я,
2001.— 503с.
Додаткова:
Гігієна
та екологія: підручник / За ред. В.Г. Бардова. — Вінниця: Нова книга,
2006. — 720 с.
Даценко
І.I., Габович Р.Д. Профілактична медицина.
Загальна гігієна з основами екології. — К.: Здоров’я, 2004. — 674 с.
Мета:
Навчитись користуватись
термометрами та психрометрами, вимірювати температуру та вологість повітря у
приміщенні. Навчитись оцінювати результати досліджень і давати гігієнічну оцінку.
Студент повинен знати |
Студент повинен вміти |
1.
Класифікація
метеорологічних чинників. 2.
Шляхи
тепловіддачі організмом людини. 3.
Тепловіддача
через шкіру: конвекція, кондукція, випромінювання, випаровування. 4.
Тепловий удар:
етіологія, патогенез, клініка, профілактика. 5.
Сонячний удар. 6.
Переохолодження
та патологічні стани, які пов’язані з ним. 7.
Вологість:
абсолютна, максимальна, відносна та її гігієнічне значення. |
1. Користуватись
термометрами. 2. Вимірювати
температуру повітря в приміщенні. 3. Користуватись
психрометрами Ассмана та Августа. 4. Обчислювати
відносну вологість повітря в приміщенні. 5. Оцінювати
параметри мікроклімату в приміщенні. 6. Дотримуватись
правил техніки безпеки, охорони праці в галузі. |
Перелік практичних навичок:
1. Вимірювання температури повітря в приміщенні.
2. Вимірювання абсолютної вологості повітря в приміщенні психрометрами Ассмана та Августа.
3. Обчислення відносної вологості повітря.
4. Оцінка параметрів мікроклімату в приміщенні.
5. Дотримання правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.
Хід роботи:
І. Теоретична
конкретизація знань:
1.
Поняття про
фактори мікроклімату.
2.
Фізіологічні
механізми теплообміну та терморегуляції. Шляхи тепловіддачі організмом людини.
3.
Зміни в механізмі
терморегуляції при нагрівному та охолоджуючому мікрокліматі.
4.
Показники
вологості повітря та їх гігієнічне значення.
5.
Оптимальні
показники температури та вологості повітря.
6.
Прилади для
вимірювання температури і вологості повітря та правила роботи з ними.
7.
Правила техніки
безпеки при роботі з хімічним посудом, приладами зі скла.
ІІ. Практична
робота студента під керівництвом викладача
ІІІ. Контроль
знань
1.
Тестові завдання (додаються)
2.
Ситуаційні
завдання
1.
При вимірюванні абсолютної вологості
повітря в приміщенні психрометром Ассмана показання сухого термометра складають
23,7°С, показання мокрого термометра складають 17,1°С. Обчислити відносну
вологість повітря в приміщенні.
2.
При вимірюванні
абсолютної вологості повітря в приміщенні психрометром Августа показання сухого
термометра складають 24°С, показання мокрого термометра складають 16°С.
Обчислити відносну вологість повітря в приміщенні.
3.
При вимірюванні абсолютної вологості
повітря в приміщенні психрометром Ассмана показання сухого термометра складають
22,3°С, показання мокрого термометра складають 13,5°С. Обчислити відносну
вологість повітря в приміщенні.
4.
При вимірюванні абсолютної вологості
повітря в приміщенні психрометром Августа показання сухого термометра складають
22,5°С, показання мокрого термометра складають 16,2°С. Обчислити відносну
вологість повітря в приміщенні.
5.
При вимірюванні абсолютної вологості
повітря в приміщенні психрометром Ассмана показання сухого термометра складають
20,9°С, показання мокрого термометра складають 11,8°С. Обчислити відносну
вологість повітря в приміщенні.
ІV. Висновок до практичного заняття:
1.
Записати результати проведених досліджень.
2.
Провести необхідні розрахунки.
3.
Порівняти результати з нормами, дати гігієнічну оцінку та рекомендації.
V. Домашнє
завдання.
Литвинова
Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995.
с. 24-30
Литвинова
Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. с. 17-49