Вітаємо Вас у нашому блозі! Тут Ви можете знайти інформацію щодо вивчення навчальної дисципліни "Гігієна з основами екології та технікою санітарно-гігієнічних досліджень". Викладач Дубінська О.А.

Гігієна харчування. Дослідження борошна

 

Інструкція

до практичного заняття №24

 

Тема: «Гігієна харчування. Дослідження борошна»

Спеціальність: 224 «Технології медичної діагностики та лікування»

 

Обладнання:

Інструкції до практичного заняття, Проба борошна, лоток, дощечка, ножиці, хімічні реактиви (розчин натрію гідроксиду 0,1 н, 1% розчин фенолфталеїну та ін),  конічні колби 200 мл, циліндр мірний 50 мл, 25 мл, стакани, піпетки, пробірки, бюкси, ступи з товкачиками, лійка, фільтрувальний папір, вата, сухожарова шафа, водяна баня, склянка для зливу, листок чорного та білого  паперу, дистильована вода, ємність для використаного хімічного посуду, ваги, скляні палички, ємність для відходів, ємність для харчових відходів., ГОСТи, ДСТУ.

 

Джерела інформації:

Основна:

Литвинова Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995. — 282 с.

Литвинова Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. — 336 с.

Нікберг І.І., Сергета І.В., Цимбалюк Л.І. Гігієна з основами екології. —К.: Здоров’я, 2001. — 503 с.

Додаткова:

Гігієна та екологія: підручник / За ред. В.Г. Бардова. — Вінниця: Нова книга, 2006. — 720 с.

Даценко І.I., Габович Р.Д. Профілактична медицина. Загальна гігієна з основами екології. — К.: Здоров’я, 2004. — 674 с.

 

Мета:

Навчитись проводити органолептичне та фізико-хімічне дослідження борошна. Навчитись оцінювати результати досліджень і давати гігієнічну оцінку.

 

Студент повинен знати

Студент повинен вміти

1.     Гігієнічна характеристика, біологічне значення зерна та круп.

2.     Гігієнічна характеристика, біологічне значення різних видів борошна.

3.     Хлібопекарні властивості борошна.

4.     Якість та ознаки псування борошна.

  1. Відбирати проби борошна для фізико-хімічного дослідження.
  2. Проводити органолептичне дослідження борошна.
  3. Визначати металодомішки у борошні.
  4. Визначати зараженість борошна амбарними шкідниками.
  5. Визначати вологість борошна.
  6. Визначати сиру клейковину борошна.
  7. Визначати кислотність борошна.
  8. Дотримуватись правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.

 

Перелік практичних навичок:

  1. Відбір проб борошна для фізико-хімічного дослідження.
  2. Проведення органолептичного дослідження борошна.
  3. Визначення металодомішок у борошні.
  4. Визначення зараженості борошна амбарними шкідниками.
  5. Визначення вологості борошна.
  6. Визначення сирої клейковини борошна.
  7. Визначення кислотності борошна.
  8. Дотримуватись правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.

 

Хід  роботи:

І. Теоретична конкретизація знань:

1.     Гігієнічна характеристика, біологічне значення зерна та круп.

2.     Гігієнічна характеристика, біологічне значення різних видів борошна.

3.     Хлібопекарні властивості борошна.

4.     Якість та ознаки псування борошна.

5.     Правила техніки безпеки при роботі з електроприладами,  з хімічним посудом, реактивами.

 

ІІ. Практична робота студента під керівництвом викладача

 Дослідження борошна

 Відеофрагмент "Дослідження борошна"



ІІІ. Контроль знань

1.     Тестові завдання (додаються).

2.     Ситуаційні завдання

1.  В лабораторію доставлена проба борошна. При визначенні кислотності борошна на титрування витратили 0,9 мл 0,1 н розчину натрію гідроксиду при наважці 5 г. Дайте санітарно-гігієнічну оцінку.

2.  В лабораторію доставлена проба борошна. При визначенні кислотності борошна на титрування витратили 1,4 мл 0,1 н розчину натрію гідроксиду при наважці 5 г. Дайте санітарно-гігієнічну оцінку.

3.  В лабораторію доставлена проба борошна. При визначенні кислотності борошна на титрування витратили 2,5 мл 0,1 н розчину натрію гідроксиду при наважці 5 г. Дайте санітарно-гігієнічну оцінку.

4.    В лабораторію доставлена проба борошна. При визначенні вологості борошна при наважці 5 г маса бюксу до висушування становила 22,345г, після висушування – 21,726г. Дайте санітарно-гігієнічну оцінку.

5.    В лабораторію доставлена проба борошна. При визначенні вологості борошна при наважці 5 г маса бюксу до висушування становила 23,181г, після висушування – 21,923г. Дайте санітарно-гігієнічну оцінку.

6.     В лабораторію доставлена проба борошна. При визначенні сирої клейковини борошна при наважці 25 г її маса після відмивання становила 5,6 г, Дайте санітарно-гігієнічну оцінку.

 

ІV. Висновок до практичного заняття:

1. Записати результати проведених досліджень.

2. Провести необхідні розрахунки.

3. Порівняти результати з нормами, дати гігієнічну оцінку та рекомендації.

 

V. Домашнє завдання.

Литвинова Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995.

с. 152- 154

Литвинова Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. с. 200-206