Вітаємо Вас у нашому блозі! Тут Ви можете знайти інформацію щодо вивчення навчальної дисципліни "Гігієна з основами екології та технікою санітарно-гігієнічних досліджень". Викладач Дубінська О.А.

Визначення енергетичної цінності готових страв. Аналіз меню-розкладки

                                                                     Інструкція

до практичного заняття № 28

 Тема: «Гігієна харчування. Визначення енергетичної цінності готових страв. Аналіз меню-розкладки»

Спеціальність: 224 «Технології медичної діагностики та лікування»

 Обладнання:

Інструкції до практичного заняття, Проби готових страв, лоток, дощечка, ніж, м’ясорубка, ножиці, хімічні реактиви (сульфатна кислота густиною 1,6 - 1,65, ізоаміловий спирт),  конічні колби 200 мл, циліндр мірний 100 мл, 25 мл, стакани, піпетки різного об'єму, пробірки, жироміри, ступи, бюкси, лійка, фільтрувальний папір, вата, водяна баня, сухожарова шафа, центрифуга Гербера, склянка для зливу, дистильована вода, ємність для використаного хімічного посуду, ваги, скляні палички, ємність для відходів, ємність для харчових відходів., таблиці хімічного складу та калорійності продуктів харчування, ГОСТи, ДСТУ.

 Джерела інформації:

Основна:

Литвинова Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995. — 282 с.

Литвинова Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. — 336 с.

Нікберг І.І., Сергета І.В., Цимбалюк Л.І. Гігієна з основами екології. —К.: Здоров’я, 2001. — 503 с.

Додаткова:

Гігієна та екологія: підручник / За ред. В.Г. Бардова. — Вінниця: Нова книга, 2006. — 720 с.

Даценко І.I., Габович Р.Д. Профілактична медицина. Загальна гігієна з основами екології. — К.: Здоров’я, 2004. — 674 с.

 Мета:

Навчитись визначати енергетичну цінність готових страв та робити аналіз меню-розкладки. Навчитись оцінювати результати досліджень і давати гігієнічну оцінку.

Студент повинен знати

Студент повинен вміти

1.     Якісний склад харчового раціону. Значення білків, жирів та вуглеводів в харчуванні людини.

2.     Значення вітамінів та мінеральних речовин в харчуванні людини

3.     Енергетична цінність раціону харчування відповідно енерговитрат.

4.     Основи раціонального харчування. 

5.   Гігієнічна характеристика режиму харчування

1. Відбирати проби готових страв для фізико-хімічного дослідження.
2. Проводити підготовку проб готових страв для дослідження енергетичної цінності.
3. Визначати сухий залишок страви.
4. Визначати жир методом Гербера.
5. Визначати мінеральні речовини в готових стравах.
6. Визначати фактичну енергетичну цінність готових страв.
7. Визначати мінімальну та теоретичну енергетичну цінність готових страв за меню-розкладкою.
8. Дотримуватись правил техніки безпеки, охорони праці в галузі

 

Перелік практичних навичок:

1. Відбір проб готових страв для фізико-хімічного дослідження.
2. Проведення підготовки проб готових страв для дослідження енергетичної цінності.
3. Визначення сухого залишку страви.
4. Визначення жиру методом Гербера.
5. Визначення мінеральних речовин в готових стравах.
6. Визначення фактичної енергетичної цінності готових страв.
7. Визначення мінімальної та теоретичної енергетичної цінності готових страв за меню-розкладкою. 
8.  Дотримання правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.

 

Хід  роботи:

І. Теоретична конкретизація знань:

1.   Якісний склад харчового раціону. Значення білків, жирів та вуглеводів в харчуванні людини.

2.     Значення вітамінів та мінеральних речовин в харчуванні людини

3.     Енергетична цінність раціону харчування відповідно енерговитрат.

4.     Основи раціонального харчування. 

5.   Гігієнічна характеристика режиму харчування 

6.   Правила техніки безпеки при роботі з електроприладами,  з хімічним посудом, реактивами.

 

ІІ. Практична робота студента під керівництвом викладача

Дослідження енергетичної цінності готових страв

Таблиці "Хімічний склад та енергетична цінність продуктів харчування"

ІІІ. Контроль знань

1.     Тестові завдання (додаються).

2.     Ситуаційні завдання

1.  Розрахувати  мінімальну та теоретичну енергетичну цінність готових страв за меню-розкладкою



2.  Розрахувати  мінімальну та теоретичну енергетичну цінність готових страв за меню-розкладкою


3.     Скласти власне меню-розкладку і розрахувати  мінімальну та теоретичну енергетичну цінність готових страв за меню-розкладкою.


ІV. Висновок до практичного заняття:

1. Записати результати проведених досліджень.

2. Провести необхідні розрахунки.

3. Порівняти результати з нормами, дати гігієнічну оцінку та рекомендації.

 

V. Домашнє завдання.

Литвинова Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995.
с. 199- 204

Литвинова Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. с. 183-187