Вітаємо Вас у нашому блозі! Тут Ви можете знайти інформацію щодо вивчення навчальної дисципліни "Гігієна з основами екології та технікою санітарно-гігієнічних досліджень". Викладач Дубінська О.А.

Радіаційна гігієна ІІ. Робота з нормативно-технічною документацією. НРБУ-97


Інструкція
до практичного заняття №39

Тема: «Радіаційна гігієна ІІ. Робота з нормативно-технічною   документацією. НРБУ-97.»
Спеціальність: 224 «Технології медичної діагностики та лікування»

Обладнання:
інструкції до практичного заняття , інструкції з техніки безпеки при роботі в радіологічній лабораторії, розрахункові таблиці, НРБУ-97.

Джерела інформації:
Основна:
Литвинова Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995. — 282 с.
Литвинова Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. — 336 с.
Нікберг І.І., Сергета І.В., Цимбалюк Л.І. Гігієна з основами екології. —К.: Здоров’я, 2001. — 503 с.
Додаткова:
Гігієна та екологія: підручник / За ред. В.Г. Бардова. — Вінниця: Нова книга, 2006. — 720 с.
Даценко І.I., Габович Р.Д. Профілактична медицина. Загальна гігієна з основами екології. — К.: Здоров’я, 2004. — 674 с.
 
Мета:
Навчитись розраховувати параметри захисту від різних видів опромінення . Навчитись оцінювати результати вимірювань і давати гігієнічну оцінку.

Студент повинен знати
Студент повинен вміти
1.     Гігієнічне нормування іонізуючих випромінювань і радіоактивних речовин.
2.     Радіаційно-гігієнічні регламенти у разі медичного опромінення населення
3.     Радіаційно-гігієнічні регламенти та захист населення в умовах радіаційної аварії
4.     Гігієна праці з джерелами іонізуючого випромінювання.
5.     Індивідуальний протипроменевий захист.
6.     Радіаційно-дозиметричний контроль.
7.     Дезактивація, радіаційна безпека різних категорій населення.
1.     Працювати з нормативно-технічною документацією.
2.     Розраховувати параметри захисту від різних видів опромінення.
3.     Дотримуватись правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.

Перелік практичних навичок:
1.               Робота з нормативно-технічною документацією.
2.               Розрахунок параметрів захисту від різних видів опромінення.
3.               Дотримання правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.

Хід  роботи:
І. Теоретична конкретизація знань:
1.       Основні принципи радіаційної безпеки людини.
2.       Категорії осіб, які опромінюються.
3.       Зони розподілу території, де працюють з джерелами радіації.
4.       Поняття про гранично допустиму дозу.
5.       Ефекти часу, кількості, відстані та екрану.
6.       Індивідуальний протипроменевий захист.
7.       Дезактивація, радіаційна безпека різних категорій населення.
8.       Правила техніки безпеки в радіологічній лабораторії.

ІІ. Практична робота студента під керівництвом викладача




ІІІ. Контроль знань
1.     Тестові завдання (додаються).
2.     Ситуаційні завдання
1.     Еталонний препарат, виготовлений зі стронцію-90, має активність 10 мкКі. Час щоденної роботи з препаратом 2 год. Віддаль від препарату до працюючого 30 см. Дати висновок про безпечність роботи за даних умов.
2.     Визначити дозу опромінення, що створюється цезієм-137 активністю 15 мКі на віддалі 0,5 м від джерела при роботі 24 год на тиждень.
3.     Розрахувати кількість радіоактивного йоду-131 в мКі та мг-екв радію, з яким можна працювати на віддалі 0,5 м 20 год на тиждень.
4.     Розрахувати час, упродовж якого можна працювати на віддалі 1 м від гама-джерела Со-60 активністю 50 мКі за захисним екраном зі свинцю завтовшки 5 см.
5.     Визначити потужність дози на зовнішній поверхні залізного сейфа, в якому зберігається джерело радію-226 активністю 2 мКі. Чи забезпечені умови радіаційної безпеки персоналу?
6.     Рентгенівський апарат із характеристиками напруга 100 кВ, сила анодного струму З мА розташований у приміщенні на віддалі 3 м від сусідньої фотолабораторії, шо відгороджена цегляною стіною завтовшки 15 см. Дати висновок про умови праці фотолаборанта — особи категорії Б.

ІV. Висновок до практичного заняття:
1. Записати результати проведених досліджень.
2. Провести необхідні розрахунки.
3. Порівняти результати з нормами, дати гігієнічну оцінку та рекомендації.

V. Домашнє завдання.
Підготовка до державного екзамену.