Вітаємо Вас у нашому блозі! Тут Ви можете знайти інформацію щодо вивчення навчальної дисципліни "Гігієна з основами екології та технікою санітарно-гігієнічних досліджень". Викладач Дубінська О.А.

Очищення населених місць. Визначення біохімічного споживання кисню у стічних водах.


Інструкція
до практичного заняття №6

Тема: «Визначення біохімічного споживання кисню(БСК) у стічних водах»
Спеціальність: 224 «Технології медичної діагностики та лікування»

Обладнання:
інструкції до практичного заняття, хімічні реактиви(20% розчин сегнетової солі, 4 % лужний розчин Плюмбуму ацетату, 0,05 % розчин метиленового синього), хімічний посуд, піпетки.

Джерела інформації:
Основна:
Литвинова Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995. — 282 с.
Литвинова Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. — 336 с.
Нікберг І.І., Сергета І.В., Цимбалюк Л.І. Гігієна з основами екології. —К.: Здоров’я, 2001. — 503 с.
Додаткова:
Гігієна та екологія: підручник / За ред. В.Г. Бардова. — Вінниця: Нова книга, 2006. — 720 с.
Даценко І.I., Габович Р.Д. Профілактична медицина. Загальна гігієна з основами екології. — К.: Здоров’я, 2004. — 674 с.
 
Мета:
Навчитись визначати БСК стічних вод, проводити пробу на загнивання та стабільність. Навчитись оцінювати результати досліджень і давати гігієнічну оцінку.

Студент повинен знати
Студент повинен вміти
1.     Гігієнічне та епідеміологічне значення очищення населених місць.
2.     Сплавна система (каналізація).
3.     Види стічних вод та їх гігієнічна характеристика.
4.     Санітарне значення очищення і знезаражування стічних вод.
1.     Відбирати проби стічних вод для фізико-хімічного дослідження.
2.     Консервувати проби стічних вод.
3.     Визначати БСК стічної води.
4.     Проводити пробу на загнивання і стабільність стічної води.
5.     Дотримуватись правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.

Перелік практичних навичок:
1.     Визначення БСК стічної води.
2.     Проба на загнивання і стабільність стічної води.
3.     Дотримання правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.

Хід  роботи:
І. Теоретична конкретизація знань:
1.       Гігієнічне та епідеміологічне значення очищення населених місць.
2.       Сплавна система (каналізація).
3.       Види стічних вод та їх гігієнічна характеристика.
4.       Санітарне значення очищення і знезаражування стічних вод.
5.       Методи відбору проб стічних вод для фізико-хімічного дослідження.
6.       Основні методи фізико-хімічного дослідження стічних вод.
7.       Правила техніки безпеки при роботі з електроприладами,  з хімічним посудом, реактивами.

ІІ. Практична робота студента під керівництвом викладача


Відеофрагмент "Визначення біохімічного споживання кисню у стічних водах"



ІІІ. Контроль знань
1.     Тестові завдання (додаються).
2.     Ситуаційні завдання
1.     При проведенні проби на стабільність стічної води знебарвлення розчину настало на третю добу. Визначте стабільність стічної води та дайте гігієнічну оцінку.
2.     При проведенні проби на стабільність стічної води знебарвлення розчину настало на сьому добу. Визначте стабільність стічної води та дайте гігієнічну оцінку.
3.     При проведенні проби на стабільність стічної води знебарвлення розчину настало на восьму добу. Визначте стабільність стічної води та дайте гігієнічну оцінку.
4.     При проведенні проби на стабільність стічної води знебарвлення розчину настало на тринадцяту добу. Визначте стабільність стічної води та дайте гігієнічну оцінку.

ІV. Висновок до практичного заняття:
1. Записати результати проведених досліджень.
2. Провести необхідні розрахунки.
3. Порівняти результати з нормами, дати гігієнічну оцінку та рекомендації.

V. Домашнє завдання.
Литвинова Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995.
с.  45-47
Литвинова Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. с. 75-79