Вітаємо Вас у нашому блозі! Тут Ви можете знайти інформацію щодо вивчення навчальної дисципліни "Гігієна з основами екології та технікою санітарно-гігієнічних досліджень". Викладач Дубінська О.А.

Модуль №4


Перелік теоретичних запитань до модуля № 4 з гігієни з основами

екології та технікою санітарно-гігієнічних досліджень.

  1. Харчова та біологічна цінність вершкового масла та рослинних олій.
  2. Склад вершкового масла та рослинних олій за ПНЖК.
  3. Вітамінний склад вершкового масла та рослинних олій.
  4. Ознаки псування харчових жирів: кислотонакопичення, окислення, згіркнення.
  5. Санітарний нагляд за умовами зберігання харчових жирів.
  6. Харчова та біологічна цінність зерна та продуктів його переробки.
  7. Склад зерна за білками, жирами та вуглеводами.
  8. Вітамінний склад зерна та продуктів його переробки.
  9. Домішки та шкідники зерна.
  10. Харчова та біологічна цінність борошна.
  11. Хімічний склад борошна.
  12. Показники якості борошна.
  13. Харчова та біологічна цінність круп.Хімічний склад круп.
  14. Харчова та біологічна цінність хліба.
  15. Хімічний склад хліба.
  16. Показники якості хліба.
  17. Хвороби хліба та ознаки його порчі.
  18. Черствіння хліба.
  19. Харчова та біологічна цінність овочів.
  20. Склад овочів за білками, жирами та вуглеводами.
  21. Вітамінний склад різних овочів.
  22. Ураження овочів грибами та мікроорганізмами.
  23. Забруднення овочів пестицидами та профілактика надходження їх у організм людини.
  24. Харчова та біологічна цінність фруктів та ягід.
  25. Вітамінний склад різних фруктів та ягід.
  26. Умови зберігання овочів, фруктів. Консервування харчових продуктів та його народногосподарське значення.
  27. Класифікація методів  консервування харчових продуктів.
  28. Фізичні методи консервування харчових продуктів та їх характеристика.
  29. Хімічні методи консервування харчових продуктів та їх характеристика.
  30. Пресервування та копчення.
  31. Види бомбажу та його причини.
  32. Харчові концентрати та їх класифікація.
  33. Класифікація безалкогольних напоїв.
  34. Гігієнічні вимоги до питної води, яка використовується для приготування безалкогольних напоїв.
  35. Контамінація безалкогольних напоїв мікроорганізмами та профілактика їх розвитку в них.
  36. Гігієнічні вимоги до виробництва безалкогольних напоїв.
  37. Класифікація харчових отруєнь.
  38. Класифікація харчових отруєнь бактеріального походження.
  39. Визначення харчових токсикоінфекцій та їх збудники.
  40. Сальмонельозна токсикоінфекція: етіологія, клініка, профілактика.
  41. Ешеріхіози: етіологія, клініка, профілактика.
  42. Токсикоінфекції, викликані протеєм, стрептококами, клостридіями: етіологія, клініка, профілактика.
  43. Класифікація харчових токсикозів.
  44. Стафілококовий токсикоз: етіологія, клініка, профілактика.
  45. Ботулізм: етіологія, клініка, профілактика.
  46. Класифікація харчових отруєнь небактеріального походження.
  47. Класифікація мікотоксикозів.
  48. Фузаріотоксикози: аліментарно-токсична алейкія, ерготизм, афлатоксикози. Етіологія, клініка, профілактика.
  49. Отруєння неїстівними грибами.
  50. Харчові отруєння продуктами рослинного походження.
  51. Отруєння тканинами риб та молюсків.
  52. Класифікація підприємств громадського харчування.
  53. Планування підприємств громадського харчування.
  54. Забезпечення поточності технологічного процесу виробництва.
  55. Планування торгівельних приміщень підприємств громадського харчування.
  56. Облаштування складських та побутових приміщень.
  57. Обладнання виробничих приміщень.
  58. Гігієнічні вимоги до утримання приміщень підприємств громадського харчування.
  59. Миття посуду на підприємствах громадського харчування.
  60. Санітарні правила торгівлі харчовими продуктами.
  61. Гігієнічні вимоги до зберігання і транспортування харчових продуктів.
  62. Особиста гігієна працівників підприємств громадського харчування.
  63. Організація санітарного нагляду на підприємствах громадського харчування.
  64. Предмет і завдання гігієни дітей і підлітків.
  65. Основні етапи розвитку дитини. Фізичний розвиток дітей і підлітків, методи його вивчення. Групи здоров’я.
  66. Гігієнічні вимоги до планування, обладнання школи та навчального процесу в ній.
  67. Гігієнічні вимоги до дитячих дошкільних закладів.
  68. Значення здорового способу життя та особистої гігієни для збереження і зміцнення здоров’я. Гігієна шкіри, одягу, взуття.

 

 Перелік практичних навичок до модуля № 4 з гігієни з основами

екології та технікою санітарно-гігієнічних досліджень.

 

1.    Відібрати проби вершкового масла та соняшникової олії на дослідження.

2.    Дослідити вершкове масло та соняшникову олію органолептично: визначити колір, запах, смак, консистенцію.

3.    Визначити вологу у вершковому  маслі.

4.    Визначити кислотність вершкового масла.

5.    Визначити вміст натрію хлориду у вершковому  маслі.

6.    Провести реакцію Крейса на епігідринальдегід у вершковому  маслі.

7.    Визначити коефіцієнт рефракції соняшникової олії за допомогою рефрактометра.

8.    Визначити осад в олії.

9.    Визначити кислотне число соняшникової олії .

10. Відібрати проби борошна на  дослідження.

11. Дослідити борошно органолептично: визначити колір, запах, смак.

12. Визначити металодомішки за допомогою магніту.

13. Визначити зараженність борошна амбарними шкідниками за допомогою сита та лупи.

14. Визначити вологу у борошні.

15. Визначити вміст сирої клейковини у борошні.

16. Визначити кислотність борошна.

17. Відібрати проби хліба на дослідження.

18. Дослідити хліб органолептично: визначити колір, запах, смак, стан м’якушки.

19. Визначити вологість пшеничного та житнього хліба.

20. Визначити пористість пшеничного та житнього хліба.

21. Визначити кислотність пшеничного та житнього хліба

22. Визначити вміст аскорбінової кислоти у продуктах харчування.

23. Відібрати проби консервів на дослідження.

24. Перевірити герметичність консерви.

25. Дослідити консерву на бомбаж.

26. Розшифрувати позначення на консервній банці.

27.  Дослідити консерву органолептично: визначити колір, запах, смак, консистенцію.

28. Визначити вміст сухої речовини у консервах.

29. Визначити кислотність консерви.

30. Визначити кількість натрію хлориду у консерві.

31. Відібрати проби  безалкогольних напоїв на дослідження.

32. Визначити зовнішній вигляд пляшок, наявність етикетки.

33. Дослідити безалкогольні напої органолептично: визначити колір, запах, смак, прозорість.

34. Визначити стійкість безалкогольних напоїв.

35. Визначити густину безалкогольних напоїв.

36. Визначити кислотність безалкогольних напоїв.

37. Відібрати проби готових страв на дослідження.

38. Вимірювати температуру та масу поданих страв.

39. Готувати проби для дослідження.

40. Визначати кількість жиру за методом Гербера.

41. Визначати енергетичну цінність готових страв.

42. Визначати кількість білків, жирів, вуглеводів та калорійність конкретних страв за таблицями хімічного складу та калорійності продуктів харчування по даним меню-розкладу.

43. Злічити теоретичну калорійність готової страви з фактичною, визначеною при дослідженні.

44. Оцінити енергетичну цінність готових страв.

45. Провести санітарне обстеження харчоблоку по карті обстеження.

46. Скласти акт санітарного обстеження харчоблока.