до
практичного заняття №25
Тема: «Гігієна харчування.
Дослідження хліба»
Спеціальність: 224
«Технології медичної діагностики та лікування»
Обладнання:
Інструкції
до практичного заняття, Проби пшеничного та житнього хліба, лоток, дощечка, ножиці,
хімічні реактиви (розчин
натрію гідроксиду 0,1 н, 1% розчин фенолфталеїну та ін), конічні колби 200 мл, циліндр мірний 250 мл, 50
мл, стакани, піпетки, пробірки, бюкси, ступи з товкачиками, лійка,
фільтрувальний папір, вата, сухожарова шафа, прилад Журавльова, водяна баня,
склянка для зливу, листок чорного та білого паперу, дистильована вода, ємність для
використаного хімічного посуду, ваги, скляні палички, ємність для відходів,
ємність для харчових відходів., ГОСТи, ДСТУ.
Джерела
інформації:
Основна:
Литвинова
Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995.
— 282 с.
Литвинова
Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. — 336 с.
Нікберг
І.І., Сергета І.В., Цимбалюк Л.І. Гігієна з основами екології. —К.: Здоров’я,
2001. — 503 с.
Додаткова:
Гігієна
та екологія: підручник / За ред. В.Г. Бардова. — Вінниця: Нова книга,
2006. — 720 с.
Даценко
І.I., Габович Р.Д. Профілактична медицина. Загальна гігієна з основами
екології. — К.: Здоров’я, 2004. — 674 с.
Мета:
Навчитись
проводити органолептичне та фізико-хімічне дослідження хліба. Навчитись
оцінювати результати досліджень і давати гігієнічну оцінку.
Студент повинен знати |
Студент повинен вміти |
1.
Гігієнічна
характеристика, біологічне значення зерна та круп. 2.
Гігієнічна
характеристика, біологічне значення різних видів хліба. 3.
Особливості
технології випікання хліба. 4.
Якість та ознаки
псування хліба. 5.
Хвороби хліба. |
1. Відбирати
проби пшеничного та житнього хліба для
фізико-хімічного дослідження. 2. Проводити
органолептичне дослідження хліба. 3. Визначати
вологість хліба.. 4. Визначати
пористість хліба.. 5. Визначати
кислотність хліба.. 6.
Дотримуватись
правил техніки безпеки, охорони праці в галузі. |
Перелік практичних
навичок:
1. Відбір
проб пшеничного та житнього хліба для
фізико-хімічного дослідження.
2. Проведення
органолептичного дослідження хліба.
3. Визначення
вологості хліба..
4. Визначення
пористості хліба..
5. Визначення
кислотності хліба..
6. Дотримання
правил техніки безпеки, охорони праці в галузі.
Хід роботи:
І. Теоретична
конкретизація знань:
1. Гігієнічна характеристика, біологічне значення зерна та круп.
2. Гігієнічна характеристика, біологічне значення різних видів хліба.
3. Особливості технології випікання хліба.
4. Якість та ознаки псування хліба.
5. Хвороби хліба.
6. Правила техніки безпеки при роботі з електроприладами, з хімічним посудом, реактивами.
ІІ. Практична
робота студента під керівництвом викладача
ІІІ. Контроль
знань
1.
Тестові завдання
(додаються).
2.
Ситуаційні
завдання
1.
В лабораторію
доставлена проба пшеничного хліба. При визначенні кислотності хліба на
титрування витратили 2,9 мл 0,1 н розчину натрію гідроксиду при наважці 25 г.
Дайте санітарно-гігієнічну оцінку.
2.
В лабораторію
доставлена проба житнього хліба. При визначенні кислотності хліба на титрування
витратили 5,1 мл 0,1 н розчину натрію гідроксиду при наважці 25 г.
Дайте санітарно-гігієнічну оцінку.
3.
В лабораторію
доставлена проба пшеничного хліба. При визначенні вологості хліба при наважці 5
г маса бюксу до висушування становила 24,35г, після висушування – 23,23г. Дайте
санітарно-гігієнічну оцінку.
4.
В лабораторію
доставлена проба житнього хліба. При визначенні вологості хліба при наважці 5 г
маса бюксу до висушування становила 25,71г, після висушування – 23,95г. Дайте
санітарно-гігієнічну оцінку.
5.
В лабораторію
доставлена проба житнього хліба. При визначенні пористості хліба маса 4х виїмок
становила 27,67 г, Дайте санітарно-гігієнічну оцінку.
6.
В лабораторію
доставлена проба пшеничного хліба. При визначенні пористості хліба маса 4х
виїмок становила 22,43 г, Дайте санітарно-гігієнічну оцінку.
ІV. Висновок до
практичного заняття:
1.
Записати результати проведених досліджень.
2.
Провести необхідні розрахунки.
3.
Порівняти результати з нормами, дати гігієнічну оцінку та рекомендації.
V. Домашнє
завдання.
Литвинова
Г.О. Техніка санітарно-гігієнічних досліджень: посібник. — К.: Вища шк., 1995.
с.
159- 160, 175-176
Литвинова
Г.О., Ванханен В.Д. Гігієна. — К.: Здоров’я, 1994. с. 206-212